ALLES OVER WIELRENNEN
× WielersportInfo.nl Homepage Tools Fietstraining Fietsschema's Hartslagmeter Toertochten Sportvoeding Ideale gewicht Racefiets MTB Extra Tips Boeken Site

Wielertip van de week

Naar de fietsenwinkel van bol.com

Tip van de week

De weektips zijn willekeurig. Met regelmatig een actuele tip. Voor tips die verband houden met de maand: Tips van de maand.

Week 24

In de lever en spieren ligt 300 tot 700 gram glycogeen opgeslagen. Deze voorraad is voldoende voor ongeveer anderhalf uur intensieve inspanning. Het lichaam kan maximaal circa 60 gram (240kcal) koolhydraten per uur opnemen uit de voeding. Mensen met grotere spiermassa kunnen wat meer opnemen. Gebruik daarom elk uur 60 gram koolhydraten vermengd met minimaal 1 liter water, omdat bij sterke concentraties koolhydraten water aan het lichaam wordt onttrokken.

Week 23

Beperk het gebruik van energierijke tussendoortjes als koek en snoep ('lege calorieen'), omdat ze vrijwel geen vitamines en mineralen bevatten.

Week 22

Na een wedstrijd of zware training laat op de avond val je vaak niet gemakkelijk in slaap. Wanneer je de volgende dag vroeg op moet kan je misschien beter niet intensief sporten.





Overzichten
Fietstraining

Fietsschema's

Fietsblessures

Hartslagmeter

Toertochten

Sportvoeding

Ideale gewicht

Racefiets

MTB

Tools

Extra

Tips

Boeken

Site