ALLES OVER WIELRENNEN
× WielersportInfo.nl Homepage Tools Fietstraining Fietsschema's Hartslagmeter Toertochten Sportvoeding Ideale gewicht Racefiets MTB Extra Tips Boeken Site

Sportdrank zelf maken

Naar de fietsenwinkel van bol.com

Sportdrank kan je prima zelf maken. Hieronder drie voorbeelden om gemakkelijk een liter Sportdrank te maken.

Zelf sportdrank maken

  • Meng een halve liter appelsap (ongeveer 55 gram koolhydraten) en een halve liter water. En voeg een mespuntje keukenzout toe.
  • Los in een liter water tussen de 50 en 80 gram koolhydraten (bijvoorbeeld sacharose of fijne suiker) op en voeg hoogstens een mespuntje keukenzout toe.
  • Roosvicee (bevat 57 gram koolhydraten per 100 ml) aanvullen met een liter water.
  • Bovengenoemde drie voorbeelden kan je aanpassen om de drank meer of minder hypotoon, isotoon of hypertoon te maken

Soorten sportdranken

  • Hypotone dranken: tot 6 gram koolhydraten per 100 ml.
  • Isotone dranken: 6-8 gram koolhydraten per 100 ml.
  • Hypertone dranken: meer dan 8 gram koolhydraten per 100 ml.

Voor meer informatie





Overzichten
Fietstraining

Fietsschema's

Fietsblessures

Hartslagmeter

Toertochten

Sportvoeding

Ideale gewicht

Racefiets

MTB

Tools

Extra

Tips

Boeken

Site