Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten

 
 
 

Tempoduurtabel

 

 

 
 
Met behulp van de trainingstabellen kunnen we goed bepalen hoe hard we tijdens de trainingen moeten fietsen. Deze snelheden zijn ook gekoppeld aan een bepaalde hartslag. Als extra controlemiddel kunnen we daarom ook gebruikmaken van een hartslagmeter.
In alle tabellen zijn de snelheden (km/uur) en hartslagwaarden het belangrijkst.
Bij (veel) wind en verkeersdrukte kunnen de fietssnelheden en fietstijden slechts een goede indicatie geven. Pas afhankelijk van de windsterkte je fietssnelheid en fietstijd gevoelsmatig aan. Of doe je de training aan de hand van je hartslag behulp van een hartslagmeter. Als de verkeerssituatie het toelaat (wel blijven oppassen!) kunnen de snelheden en tijden wel goed gebruikt worden. Vanaf 10 km zijn de tijden afgerond.
Voor meer info over de tabellen: Informatie trainingstabellen.

 

Nieuw: Printversie

 

Pauze

 Extensief

Intensief

 Max. 20 minuten, zodat er bijna volledig herstel plaatsvindt.

 
 

Na keuze kunnen de fietstijden en hartslagwaarden worden veranderd met de scroll-knop.

 
 

Wat is je anaŽrobe hartslag drempel? (niet verplicht)

 

 

 

 

 

 

 Extensief

 

Intensief

 

 

100%

 

 105%

 

 

 

 

 

Wat is je anaŽrobe drempel snelheid? km/uur
                 

     Je fietstijd per kilometer is dan: min

                 
    Extensief       Intensief    
    100%      

 105%

   
snelheid  

km/uur

snelheid   km/uur  
                 
5km     5km  
10km 10km    
15km 15km  
 
Printversie
 

Voor tempoduur trainingstabellen voor hardlopers (en nog veel meer): RunInfo.nl

 
Stuur door

 

 

 

 

 

Start: September 2003  Laatst gewijzigd op: