Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten

 
 
 

Gewichtscontrole boeken

 

 
 
Hoe verloopt zo'n eerste bestelling via bol.com?
1 Klik op het boek dat je wilt bestellen. 2 Klik "Bestel snel" of "In winkelwagen" als je nog verder wilt winkelen. 3 Klik op "Ga verder met bestellen". 4 Voer je adres gegevens in. 5 Maak een keuze uit de betaalmethode (het is mogelijk na aflevering te betalen). 6 Bevestigingen. 7 Populaire boeken die besteld zijn op een werkdag heb je de volgende dag al in huis.
 
Loop jezelf slank ! door U. Pramann

Bestel dit boek bij
Paperback | 111 Pagina's | Centrale Uitgeverij | 2003

Beschrijving:
Met de juiste looptraining snel naar uw ideale figuur optimale vetverbranding loopprogrammaís voor beginners tips voor de juiste voeding motivatietips om vol te houden.
Lopen: de sleutel tot blijvend gewichtsverlies! Lopen is Ďiní. Miljoenen mensen beginnen met lopen omdat ze van anderen gehoord hebben dat het een investering is waarvan de opbrengst loont. Met lopen kunt u namelijk op een natuurlijke manier afvallen en werken aan een mooi figuur! In dit boek leest u hoe u zin krijgt om te lopen en hoe u stap voor stap in vorm komt. Of u nu pas begint met lopen of al tot de gevorderden hoort, u krijgt gedetailleerde loopstrategieŽn om uw ideale figuur te bereiken. Daarnaast bevat dit boek duidelijke informatie over de werking van het stofwisselingssysteem, over vetverbranding en uw calorieŽnbehoefte. Verder geeft de auteur talloze raadgevingen betreffende gezonde voeding om uw loopprogramma nog meer kans van slagen te geven. Bovendien biedt hij u richtlijnen voor de juiste looptechniek, advies voor de beste uitrusting en tips om gemotiveerd te blijven. Dus neem de tijd voor uzelf en geniet van het lopen waarbij u zowel aan uw gezondheid, uw conditie en een topfiguur werkt! Ulrich Pramann is een Duitse loopdeskundige en houdt zich al jaren bezig met themaís betreffende sport, gezondheid, fitness en carriŤre. Hij was hoofdredacteur van het succesvolle tijdschrift Fit for Fun.
Recensies:
In dit boek wordt aangegeven dat het enige dieet dat echt werkt het bewegingsdieet is. Blijvend vermageren lukt dus alleen wanneer daarbij regelmatig sportief wordt bewogen, waarbij in dit boek speciaal op het lopen wordt geattendeerd. Zowel voor beginners als voor gevorderde lopers worden diverse adviezen gegeven en strategieŽn besproken. Daarnaast worden verschillende voedingsadviezen gegeven, die samen met het lopen tot figuurverbetering leiden. Tevens worden de belangrijkste fitnessbegrippen toegelicht. Van harte aanbevolen aan degenen die willen afvallen en hun figuur willen verbeteren. Met kleurenfoto's en register.
(Biblion recensie, Dr. H.F. Pijning)
 
Grip op Koolhydraten door Yvonne Lemmers

Bestel dit boek bij
Paperback | 156 pagina's | Opgewicht | september 2009

Klantenbeoordeling bol.com: uitstekend (41x)
Beschrijving:
In dit Grip Op Koolhydraten kookboek staan 120 koolhydraatarme en 22 koolhydraatbeperkte recepten. Alle gerechten zijn voorzien van een foto.

Het boek is ingedeeld in:
- groene recepten (crackers, ontbijtgerechten, hapjes, soepen, salades, groenten, pizza's, ovenschotels, vleesgerechten en visgerechten)
- oranje recepten (met o.a. nagerechten zoals ijs, taart en bavarois zonder suiker of kunstmatige zoetstoffen)

Tevens in dit boek diverse voorbeeldmenu's en de verkorte richtlijnen van Grip Op Koolhydraten fase 1 (Opgewicht komen). De recepten zijn geschikt voor alle mensen die een koolhydraatarme/beperkte leefwijze volgen. Voor alle andere mensen is dit boek wellicht dť stap om over te gaan op deze gezonde en heerlijke koolhydraatbeperkte eetwijze met het welgewaardeerde dagelijkse koolhydraten-uur.
365 koolhydraatarme recepten door Nicola Graimes

Bestel dit boek bij
Paperback 216 pagina's | Veltman Uitgevers B.V. | 2010

Beschrijving:
Dit boek is een onmisbaar naslagwerk voor iedereen die graag wil afvallen of een gezond gewicht wil behouden door minder koolhydraten te eten. Als u denkt dat een voedingspatroon met weinig koolhydraten inhoudt dat u grote hoeveelheden ongezond vet voedsel kunt eten, dan vergist u zich! Het gaar erom dat u de juiste soort koolhydraten eet, met goede bronnen van eiwitten en vet erbij. Een overdaad aan bewerkte voedingsmiddelen kan leiden tot overmatige insulineproductie en sterke schommelingen in de bloedsuikerspiegel. Hierdoor krijgt u last van pieken en dalen in uw energiepeil, trek in zoetigheid en een knagend hongergevoel. Als u zich richt op koolhydraten uit onbewerkte voedingsmiddelen en deze in de juiste hoeveelheden eet, houdt u uw bloedsuikerspiegel stabiel, heeft u veel meer energie en krijgt u minder snel honger. Dit zijn allemaal essentiŽle factoren om met succes gewicht te verliezen en slank te blijven. Dit boek biedt u 365 heerlijke, trendy recepten en een verantwoorde leidraad om elke dag van het jaar koolhydraatarm te eten.
Recensie:
Dit boek biedt recepten voor mensen die willen afvallen en mensen die op gewicht willen blijven door minder koolhydraten te eten. In de inleiding wordt ingegaan op goede en slechte koolhydraten, de glykemische index (waarbij koolhydraten worden ingedeeld in een schaal van 0 tot 100, hoe lager de glykemische waarde, hoe langer het duurt voor het voedsel verteerd is en hoe minder de bloedsuikerspiegel en insulineproductie stijgen na de maaltijd), vezels, eiwitten, de benodigde voedingsstoffen per dag etc. Daarna volgen zeven hoofdstukken met totaal 365 duidelijk beschreven recepten voor ontbijten & brunches, soepen, salades, snacks & lichte maaltijden, hoofdgerechten (vlees, gevogelte, vis, vegetarisch), bijgerechten, en tot slot nagerechten. Bij elk recept wordt vermeld voor hoeveel personen het is bedoeld, de hoeveelheid koolhydraten per persoon en wat er bij past. Met kleurenfoto's van enkele gerechten en een receptenregister in een zeer kleine letter.
(NBD|Biblion recensie, Redactie)
Vetarm door Paul O'Beirne
150 heerlijke gerechten voor de thuiskok


Bestel dit boek bij
Paperback | 255 pagina's | Veltman Uitgevers B.V. | 2010

Beschrijving:
Dit boek, met meer dan 150 vetarme gerechten uit alle delen van de wereld, is onmisbaar voor iedere thuiskok.
Bij de eenvoudige recepten ziet u niet alleen een prachtige foto van het eindresultaat, maar ook foto's die de kooktechnieken stap voor stap laten zien. De omschrijvingen zijn kort maar krachtig.
Vetarm staat vol heerlijke gerechten, er zijn geen concessies gedaan met betrekking tot de smaak. De lasagne en visburgers doorstaan de vetarm-test en u kunt zelfs genieten van verrukkelijke tiramisu zonder u druk te maken over uw lijn.
Recensie:
Het eten van minder vet is gezond, maar wordt vaak als minder smakelijk ervaren. In dit boek staan meer dan 150 recepten van gerechten waarin de hoeveelheid vet gereduceerd is. De recepten varieren van soep en voorgerechten via vis, kip, vlees en vegetarisch tot nagerechten. Ook zijn enkele z.g. basisrecepten opgenomen. De gerechten vinden vaak hun oorsprong in de landen rondom de Middellandse Zee of Azie. Bij elk gerecht worden de bereidingstijd en de voedingswaarde per portie vermeld. De ingredienten staan beschreven in een overzichtelijk lijstje, waarin de volgorde van toevoegen is aangehouden. De bereiding van het gerecht wordt punt voor punt behandeld. Ieder recept is voorzien van een soms paginagrote, goede kleurenfoto van het eindresultaat. Ook worden speciale handelingen geillustreerd met extra fotootjes. De bladspiegel is overzichtelijk, en er worden geen echte vaktermen gebruikt. Een ervaren kok zal met behulp van deze recepten een gezonde en gevarieerde maaltijd op tafel kunnen zetten. Geen informatie over materiaal, ingredienten en bereiding in het algemeen. Hoeveelheden zijn erg strikt vertaald (b.v. 260 gr.). Met uitgebreid register.
(NBD|Biblion recensie, Ing. A. de Vries-Boekestein)
Kijk op calorieen door Nicoline Duinker-Joustra
calorieŽn, eiwit, koolhydraten en vet per portie


Bestel dit boek bij
Paperback | 155 pagina's | Inmerc | 2010

Beschrijving:
Iedereen heeft ze nodig: calorieŽn, eiwitten, koolhydraten en vetten. Maar hoeveel krijg je binnen, en hoeveel wil je binnenkrijgen? Kijk op calorieŽn bevat het meest complete overzicht van producten uit winkels en eetgelegenheden met hun voedingswaarden. De heldere uitleg in de inleiding helpt de lezer om balans aan te brengen in het eetpatroon. Van een sinaasappel tot een mariabiscuitje, van kipsatť tot boerenlandmelk, met Kijk op calorieŽn weet u wat u eet.
Recensie:
Dietiste Duinker stelt al jaren voedingsmiddelentabellen samen. De nieuwste tabel is een combinatie van 'Kijk op koolhydraten' en de 'Calorieentabel'. De nieuwe tabel vermeldt het aantal kilocalorieen, per portie en per 100 gram, de eiwitten, de koolhydraten en de vetten. Vermelding van zowel de calorieen als de koolhydraten, per portie en per 100 gram is een verbetering en maakt de tabel ook geschikt voor mensen met diabetes. Een kleurensysteem maakt snel duidelijk hoeveel calorieen een product ongeveer bevat. De tabel is uitgebreid en up to date, met veel merkartikelen. Goed leesbaar ondanks de kleine letter door duidelijke opmaak. Uitgebreid ten opzichte van vorige uitgaven is de inleiding met een uitleg van de richtlijnen goede voeding, een overzicht van de dagelijkse behoefte aan voedingstoffen en een stukje over het lezen van etiketten. Sommige producten zijn gegroepeerd, zodat vergelijking mogelijk wordt, bijvoorbeeld drop of koekjes. Handig en bruikbaar voor lijners en mensen met diabetes, als aanvulling op digitaal beschikbare tabellen.
(NBD|Biblion recensie, Ieneke Fonck)
 
Het wasborddieet door D. Zinczenko
een strakke buik in 6 weken


Bestel dit boek bij
Paperback | 304 Pagina's | Uitgeverij het Spectrum | 2005

Beschrijving:
Een mooie, strakke en gespierde buik in zes weken? Met het wasborddieet lukt het!
Door middel van een uitgebalanceerd voedingsplan in combinatie met de juiste oefeningen, krijg je:
een betere conditie.
een gezond lichaam.
sterke rugspieren (geen last meer van rugpijn!).
een langer en gezonder leven.
een beter seksleven.
Recensie:
Dit boek gaat over een programma met als doel een gezonder lichaam te krijgen. Naast een dieet, of beter gezegd voedingsverandering, richt het zich op voedingsmiddelen, recepten, bewegen, leuke en zware buikspieroefeningen, algemene fitnessoefeningen. Kernelementen zijn de voedingsverandering op basis van kennis van en inzicht in eten, en de training, op je eigen niveau en in zo weinig mogelijk tijd. Hierdoor eet je gezonder, verbrand je energie en bouw je spiermassa op, welke weer meer energie verbrandt. Een gezond lichaam heeft zichtbare buikspieren. Wetenschappelijk correct want veel buikvet in de buikholte is zeer ongezond. Het is de belangrijkste voorspellende factor voor hart- en vaatziekten. De schrijver is meer dan tien jaar redacteur van het blad Men's Health. Hierin verschijnen artikelen over voeding, training, seks en uiterlijk, en wordt gezocht naar wetenschappelijke onderbouwing en effectieve aanpakken. Een prettig geschreven boek voor mensen die in zes weken een flink resultaat willen boeken met hun figuur en daarna dit gezondheidsniveau willen vasthouden.
(Biblion recensie, Redactie)
 
Afvallen voor Dummies door C. Rinzler

Bestel dit boek bij
Paperback | 313 pagina's | Pearson Education Benelux B.V. | 2003

Beschrijving:
Ben jij die diŽten die niet werken ook zat ? In dit vriendelijke boek legt Carol Rinzler uit hoe je een effectief dieetplan opstelt dat gebaseerd is op gezonde voeding en niet op onzin. Bovendien biedt je ze een heel arsenaal aan tabellen, menu's, boodschappenlijstjes en andere hulpmiddelen die je helpen gezond te eten, gemotiveerd te blijven en de overtollige kilo's voorgoed kwijt te raken.
Recensie:
Dit boek bestaat uit zeven delen waarvan de eerste zes delen zijn onderverdeeld in hoofdstukken, deel zeven bevat bijlagen. De hoofdstukken beschrijven een groot aantal onderwerpen die te maken hebben met afvallen. Zowel de gezonde afslankprogramma's gebaseerd op de voedingspyramide als de populaire wonderdieten worden beschreven. De tekst is voorzien van tabellen en pictogrammen. Het boek bevat zeer veel informatie. Het is de bedoeling dat men zelf bepaalt in welke hoofdstuk(ken) men is geinteresseerd. Door de uitgebreide informatie kan het echter zijn dat de lezer moeilijk de juiste informatie weet te vinden. Met index en met cd-rom met lijsten, tabellen, links. Omslag in zwart/geel met foto van voeten op een weegschaal. Alfabetisch register.
(Biblion recensie, A. van der Veen-Hezemans)
 
Wat je eet ben je zelf door Gillian MacKeith

Bestel dit boek bij
Paperback | 223 Pagina's | Lifetime | 5e Druk | 2005

Klantenbeoordeling bol.com: goed/uitstekend
Beschrijving:
Slanker, gezonder en gelukkiger!
Je bent wat je eet bevat alles wat je moet weten om er beter dan ooit uit te zien en je fantastisch te voelen. Dr. Gillian McKeith heeft de slechtste eter weten te verleiden tot opmerkelijke resultaten.
- Met de voedingstest ontdekken wat het eetpatroon met je doet.
- Fantastische afslankgeheimen waarmee je jezelf opnieuw leert kennen.
- Iedereen kan het tienstappenplan volgen en er niet alleen fantastisch uitzien maar zich ook zo voelen.
In tijden dat de westerse wereld wakker wordt uit haar nachtmerrie van obesitasproblemen, is dr. Gillian McKeith een positieve inspirator met haar grappige en betrokken benadering bij voeding en gezondheid. Vernieuwend! Stimulerend! Inspirerend!
Recensie:
Voedingsdeskundige Gillian McKeith legt het verband tussen voedsel en gezondheid uit. Met de voedingsadviezen die zij geeft, belooft ze dat de lezer slanker, gelukkiger en gezonder wordt. In het boek onder meer een zevendaagse introductiekuur waarbij wordt aangegeven wat er per dag gegeten en gedronken dient te worden en welke lichaamsbeweging gedaan dient te worden, twintig supersnelle tips voor gezond eten en leven, tips om af te vallen, wat te eten bij stress, obstipatie en andere kwalen, het wel en niet samen eten van voedingsmiddelen uit een bepaalde groep bij als je wilt afslanken (geen eiwitten met koolhydraten combineren: dus geen boterham met kaas), detox-tips, overzichten van gezonde voeding, kruiden etc. en enkele recepten. Met zelfonderzoekvragenlijstjes. Enkele kenmerken van haar dieetwijze zijn: veel groente en fruit, fruit- en groentesappen, zeegroente (zeewier), geen alcohol (ook geen wijn waarvan 1 a 2 glazen per dag tegenwoordig als heilzaam wordt beschouwd), zaden, noten, peulvruchten en granen, en het voedsel zo min mogelijk koken, rauw eten dus. De schrijfster leidt een kliniek in Londen en presenteerde het ook in Nederland uitgezonden tv-programma 'You are what you eat'. Haar dieetwijze lijkt alleen voor echte volhouders te zijn. www.drgillianmckeith.com
(Biblion recensie, Redactie)
Stuur door



 

 

 

 

Start: September 2003  Laatst gewijzigd op: